maandag 2 november 2015

Londen Part 1

Het is eindelijk zover, Londen is genaderd! Een vakantie die ik al een tijdje had vastgelegd werd realiteit. Hier zijn mijn bevindingen van mijn trip naar Londen en enkele tips voor studenten die met niet al te veel kosten naar deze wereldstad willen reizen. 

Zaterdag 31 oktober was het zover. De valies stond al klaar, enkel de auto nog in om naar het station te gaan en de rit kon beginnen. Eenmaal aan het station van Turnhout stond me een treinrit van 2 uur te wachten naar het Zuid Station van Brussel. Deze verliep vrij soepel, al was het soms sleuren met een zware koffer om deze op de trein te krijgen. Gelukkig lukte dit alsnog met al mijn materiaal (een grote koffer, rugzak en handtas).

Londen
Eenmaal in Brussel aangekomen, werd er ons gevraagd goed te letten op ons materiaal zodat er niets gestolen kon worden. Met al mijn spullen goed vast zocht ik een leuke eetgelegenheid om een middagsnack te kopen en verder te gaan naar de halte waar de bus zou stoppen die me zou vervoeren tot in Londen. De quiche met broccoli was verrassend lekker en vulde goed.

Met de valies, rugzak en handtas ging ik vervolgens naar mijn bushalte. Ik had een bus geboekt die me rechtstreeks naar Callais zou vervoeren tot in hartje Londen. Dit voor slechts 35 euro! De bus was comfortabel, had wifi en een mogelijkheid om je gsm op te laden. Helaas was de wifi kapot deze rit. De buschauffeur bood hier dan ook zijn excuses voor aan. Het was immers een service die normaal gegarandeerd was tijdens de rit maar die nu niet werkte. Dit was tevens een meevaller want het gezelschap rondom was zeer aangenaam. Zo leerde ik mensen kennen die in Londen leven, mensen die er op vakantie gaan of hun lief opzoeken zoals ik. Mijn Engels werd meteen op de proef gesteld vermits het merendeel Engels sprak.

Eenmaal in Calais aangekomen om de Eurotunnel te nemen met de bus begon de miserie helaas. Er was een accident gebeurd in de tunnel waardoor we uiteindelijk een vertraging van ruim 2uur en een half hadden opgelopen. Toen we alsnog door de tunnel met de trein mochten en vervolgens in Londen aankwamen, hadden we een vertraging opgelopen van ruim drie uur. Wat een rit had moeten zijn van 8 uur, werd een dagrit van 13 uur als ik alles samen optel. De rit die begon om 10uur 's ochtends, eindigde om 01u30 's nachts. Vervolgens stond mijn vriend me op te wachten en was het extra uur reizen naar zijn kot in Londen er graag bijgenomen!

De volgende blog gaan mijn avonturen in Londen zijn, de dingen die ik hier heb gedaan en die zeker de moeite waard zijn om te doen.

Londen
Voor studenten die ook graag eens naar Londen willen gaan, kan ik de bus toch aanraden. Dit is de goedkoopste manier om er te geraken en best comfortabel om te doen. Het enigste nadeel is dat je lang onderweg bent maar als je daartegenover een mooie vakantie zet, is dat naar mijn mening er snel bijgenomen. De trein of het vliegtuig zijn heel duur, zeker als je ze last-minute wil boeken. Het verschil in prijs met de bus kan wel honderd euro of meer verschillen.Vermits het openbaar vervoer in Londen duur is, komt het goed uit dat je met de bus in hartje Londen stopt. Met de trein of met het vliegtuig betaal je vaak nog veel extra geld om tot aan je locatie te geraken omdat niet elke maatschappij zo dicht bij Londen stopt. De bus nemen, is een gouden tip die ik studenten en andere reizigers graag wil meegeven via deze blog.

Ik ben benieuwd naar wat deze week in Londen nog gaat brengen! Tot nu toe ben ik Londen al gaan verkennen en heb de Big Ben gezien, The London Eye, enkele zeer mooie parken, gezellige straatjes en natuurlijk ook het paleis van The Queen. Er staat nog veel op de planning en natuurlijk ook veel werk voor school dat hier gemaakt gaat worden. De rest van mijn belevingen hier in Londen volgt zeker en vast nog op deze blog. Veel plezier met deze te volgen!

Untill the next time!


Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten